'
အမိေျမ

ေဒါက္တာစိုးမင္း ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း





ေမး- အန္ကယ္ အခုေရြးေကာက္ပြဲအတြက္  ပဲ ေမးမွာဆုိေတာ့ အစ္ကိုေမးတာနဲ႔လည္း တူတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ International ေရြးေကာက္ပြဲေတြ အေၾကာင္းေမးရင္ နည္းနည္းဟတာရွိ တယ္ေလ။ အဲဒီထဲမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ဆုိင္ တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း ေလာက္ပဲ ေမးလုိက္မယ္ေနာ္။
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတာ ကၽြန္ေတာ္တာ၀န္ က ျပည္သူေတြနဲ႔ ထိေတြဖို႔ ေဆးခန္း (၂) ခန္းဖြင့္ထားတယ္။ (၁)ခန္းကေကာ့မွဴးၿမိဳ႕ ေပၚမွာ ထုိင္ၿပီးေတာ့ ေစတနာအခမဲ့ ေဆးခန္းလိုဆုိၿပီး ေနာက္အခန္းကေတာ့ Mobile Team ပါ။ ကားနဲ႔ Nurse ေရာ ေဆးေတြေရာေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္ အစြန္အဖ်ား  ရြာေတြထိေအာင္သြားတယ္။ ဟုိတုန္းက တည္းက ကြမ္းၿခံကုန္းလမ္းမႀကီးရဲ႕ ဘယ္ ဘက္ကရြာေတြေရာညာဘက္ကရြာေတြ ေရာမွာ ကတၱရာလမ္းမရွိဘူး။ ဟိုဘက္ က လ်ားရြာထိေအာင္သြားတယ္။ ဟိုတစ္ ေန႔ကဆို ပိုင္ရြာထိေအာင္ေရာက္တယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ လမ္းမရွိလို႔ စပါးသိမ္း  ၿပီးက်မွ လမ္းေပါက္တယ္။ အခုအခ်ိန္က စပါးမရွိတဲ့အခ်ိန္ ေဆးကုရင္းျပည္သူေတြ နဲ႔ ထိေတြ႕ေဆးကုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပါတီရဲ႕ ေရွးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ရွင္းျပတယ္ အဲဒီနည္းနဲ႔ဘဲ ကၽြန္ေတာ္လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ခဲ့တယ္။
ေမး- ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈ သူတုိ႔ရဲ႕တုန္႔ျပန္မႈအေနအထားကေရာ ဘယ္လိုရွိလဲ။
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္လုပ္တာက (၁)လေက်ာ္ ၿပီေပါ့ေနာ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ျပည္သူလူထု က အရမ္း႐ိုးသားၾကတယ္။ သူတုိ႔မွာ ႏိုင္ငံ  ေရးကာလလံုး၀မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕သြားရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ကို ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ်ာႀကိဳဆိုၾကတဲ့ တျခား  အဖြဲ႕သြားရင္လည္း ႀကိဳဆိုမွာပဲ။ သူတို႔ အဖြဲ႕ေတြက ၀ိုင္းၿပီးေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် ႀကိဳဆိုၾကမယ္။ ထမင္းေကၽြးမယ္။ ေက်းဇူး တင္စကားေျပာမယ္။ ၿပီးရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကိုဆို ဆရာ့ရဲ႕ေက်းဇူးမေမ့ပါ ဘူးဆိုတာလည္း ေျပာေသးတယ္ဗ်။ သူတုိ႔ရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈက ကၽြန္ေတာ္အတြက္ အားရွိစရာပါဘဲ။
ေမး-  Dr စိုးမင္းယွဥ္ၿပိဳင္ရမည့္သူက တစ္ဘက္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ျဖစ္ ေနေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း သူ႔အေပၚမွာ လူထုေထာက္ခံမႈအင္အားက  Dr စိုးမင္းေတြ႕တဲ့အတုိင္းပါဘဲ။ အဲဒီေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အလားအလာကိုယ့္ဘက္ က ေကာင္းတယ္လုိ႔ေျပာႏုိင္မလား။
ေျဖ- ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူ႔ရဲ႕ image Figure ရွိၿပီးသားပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ တာ၀န္ကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ (၂၀) လံုးလံုးဟာ တုိင္းျပည္တာ၀န္ကို အဆင့္ ျမင့္စစ္တပ္ထဲမွာ တကယ့္ Heavy ထမ္း ေဆာင္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီေတာ့ လူႀကီးေတြ က ေရြးခ်ယ္လုိက္တဲ့အခါမွာ ေဒၚေအာင္  ဆန္းစုၾကည္လည္း ၈၈ ကေန ႏုိင္ငံေရး လုပ္ခဲ့တာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ၈၈ ကေန အရာရွိဘ၀နဲ႔ တစ္တိုင္းလံုးတစ္ ျပည္လံုးကို တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တာပါ ပဲ။ သို႔ေသာ္ ျပည္သူလူထုရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ခ်စ္တယ္ခ်စ္တာ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ သမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ခ်စ္တယ္။ သူတုိ႔မွာ ဘာႏုိင္ငံေရးကာလာ မွမပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကိုက်ေတာ့ ေလး စားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေလးစား တယ္။ ဒီမွာ ေလးစားတဲ့လူနဲ႔ ခ်စ္တဲ့လူ နဲ႔ အားၿပိဳင္တယ္။ သူ႔ကိုကခ်စ္တာခ်စ္ တာနဲ႔ ေလးစားတာနဲ႔ မတူဘူး။ ကၽြန္ေတာ္  ကက်ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄-၅ ႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက ဒီကားေလးနဲ႔ အိပ္ယာထဲမွာ လဲေနတဲ့ လူနာေတြကအစတကယ္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ေစတနာထားၿပီးကုခဲ့တယ္။ ၿပိဳင္ဖို႔ဆုိတာက အခုမွသာျဖစ္လာတာပါ။ အရင္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္အဲဒီမွာ က်င္လည္ခဲ့တာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေလးစား တာ သူ႔ကိုခ်စ္တာ ခ်စ္တာနဲ႔ ေလးစား တာၾကားမွာ သူတို႔အတြက္ႏုိင္ငံေရးအသိ အျမင္မရွိရွာဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ႏုိင္ငံေရးအသိ  အျမင္ေတြ ေပၚလစီေတြကိုေျပာျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အခ်ဳပ္အျခာတည္ၿမဲေရးမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လိုခ်င္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ ဦးက ကိုယ္ဒူးကိုယ္ခၽြန္ကိုယ့္တုိင္ျပည္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဖုိ႔ပါပဲ။ Educate လုပ္ ရင္းေခါင္းေဆာင္ေတြတက္လာတယ္။ ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီရဲ႕ လူဦးေရရွိ မယ္။ သူတိုဘက္က ႏုိင္ငံေရးကာလေတြ လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာရွိမယ္ အရိပ္က ျပန္ေျပာင္းလာတယ္။ အခုအခ်ိန္ထဲထဲ ၀င္၀င္စည္း႐ုံးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ဘက္ က အင္အားမေသးပါဘူးလုိ႔ျမင္တယ္။
ေမး- အကယ္မ်ားႏုိင္ခဲ့ရင္ လႊတ္ေတာ္ ထဲကိုေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အေျခခံအားျဖင့္ ဘာေတြစၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲေအာင္ ဘာကစၿပီးေတာ့လုပ္ဖုိ႔ရည္ရြယ္သလဲ။
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေျပာင္းလဲေအာင္ ဆိုတဲ့စကားမွာ Evolution New ကို ပို ၿပီးေတာ့စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က သားသမီး ေတြကို မိဘကေမြးဖြားလို႔ လူျဖစ္ရတဲ့ အတြက္ မိဘေတြရဲ႕ လမ္းစဥ္ကို ကန္႔လန္႔ လုပ္လုိ႔မရသလို ေနာက္ Generation က လိုလားတဲ့လမ္းကိုလည္း ဖြင့္လို႔မရဘူး။  ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကိုလႊတ္ေတာ္မွာ လုပ္မယ္ဆုိရင္ ေခတ္ေဟာင္းက အမွား ေတြကို သံုးသပ္ၿပီး ျပင္ရမယ္။ ေခတ္သစ္ က လူေတြအတြက္ လမ္းမမွားေအာင္ ျပင္ရမယ္။ အဲဒီႏွစ္လမ္းၾကားကေန ဗုဒၶ ဘာသာစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ မဇၩိမပဋိ ပဒါအဲဒီကေန ေဖာက္ထြက္သြားမွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလံုးအဆင္ေျပသြားမယ္ လို႔ထင္ပါတယ္။
ေမး- ဒါကႏုိင္ခဲ့ရင္ေပါ့။ အကယ္၍မ်ား ႐ႈံးခဲ့ရင္ေရာ၊ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြမွာ ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ဦးမွာလား။
ေျဖ- ဒီလိုပါဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွတ္ တုိင္တစ္ခုပါ။ ဆိုပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သြား  ေနတဲ့ မူလမ္းေၾကာင္းႀကီးက ဟိုတုန္းက တည္းက ကၽြန္ေတာ့္ေဒသဇာတိကို ဖြံ႕ၿဖိဳး ေအာင္လုပ္ခဲ့တယ္။ က်န္းမာေရး႐ႈ႕ေထာင့္ ကေန တတ္ႏိုင္သမွ်လုပ္ခဲ့တယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ့္ကို တာ၀န္ေပးတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ဖုိ႔ဆိုလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပီးလုပ္ ခဲ့ရတယ။္ ႏုိင္ရင္ကၽြန္ေတာ္ဆက္ၿပီးေတာ့ ခ်ီတက္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္႐ႈံးခဲ့လို႔ရွိရင္ မႈလ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္းပဲ ဆက္ေလွ်ာက္ သြားမယ္။ မႈလလမ္းေၾကာင္းဆုိတာက ေဒသခံေတြနဲ႔ ေရာေထြးယွက္တင္ေနၿပီး ေတာ့ အရင္တုန္းကေနလာတဲ့အတုိင္း ေစတနာေဆးခန္းေတြဖြင့္ေပးမယ္။ ၿပီးေတာ့  ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ နီးစပ္တဲ့ လူငယ္ေတြကို ႏုိင္ငံေရး  Ideology ေတြေပးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ပါတီ၀င္ျဖစ္ေနေတာ့ ပါတီရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ဆက္လုပ္သြား မယ္။
ေမး- မဲဆြယ္စည္း႐ုံးရတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ မွာ ႏွစ္ဘက္မွ်မွ်တတလႈပ္ရွားခြင့္ ရပါမ လား။ ဒါမွမဟုတ္ မရဘူးလုိ႔ဆိုလိုခ်င္ သလား။
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ အၿမဲေျပာရရင္ မဲဆြယ္စည္း႐ုံးဖုိ႔ဆုိတာ ေကာ္မရွင္ကေန မဲဆြယ္စည္း႐ုုံးဖုိ႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြရွိ တယ္။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚကိုဘဲ သြားရမွာပဲ။ အခုမနက္ကပဲ စည္း႐ုံးမႈ ေတြကို ႐ုံးမွာပဲေခၚေျပာတယ္။ အခု နာမည္စာရင္းထြက္ၿပီ။ လုပ္လို႔ရၿပီဆိုတာ ေက်းရြာဘက္ဆင္းၿပီး ေက်းရြာဘက္က လူေတြကို ေျပာဖုိ႔ဆိုဖုိ႔ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ ဟိုဘက္က တျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြကို လည္း ပိတ္တာဆုိ႔တာမရွိဘူး။ ဥပေဒခ် မွတ္ၿပီးၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥပေဒအတုိင္း လုပ္ရင္ ဆန္က်င္ဘက္ဆိုတာ ဘာမွမ ျဖစ္ပါဘူး။  Fair ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး- ႀကံ႕ခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီနဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြက မဲဆြယ္တဲ့ကိစၥ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဥပေဒအေနနဲ႔ မဲမထည့္ ဘူးဆိုရင္ အရင္တုန္းကအတုိးႏႈန္းနဲ႔ ေခ်းထားတဲ့ဟာေတြ ျပန္ေပးရမယ္လို႔ ေျပာထားတာေတြရွိတယ္။ အဲဒါကေရာ ဟုတ္ပါသလား။
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မၾကားမိသ ေလာက္လဲဗ်။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ဟိုဘက္ ကေန စိတ္သန္႔သန္႔နဲ႔ ကူညီေပးတာေလ။ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္က သူတိုဆီမွာရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ဗ်ာ။ ေက်းရြာတစ္ရြာျဖစ္ဖို႔ဆုိတာ က ေဆြမ်ဳိးစုကစတာပါ ဆိုၾကပါစုိ႔ ဟုိ  တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဘိုးအဘြားအပါအ၀င္ ေဆြမ်ဳိးစုက ေသးေသးေလ။  Generation (၂) ဆက္ေရာက္ေတာ့ ရြာႀကီးတစ္ ရြာ ဘယ္လိုပဲစပ္စပ္ေဆြမ်ဳိးေတြပတ္လည္ ဗ် ေငြေရးေက်းေရးဆက္စပ္ေတာ့လည္း ေဆြမ်ဳိးကေတာစပ္ေနတာဘဲ။ အသိုင္း အ၀ိုင္းျဖစ္ေနတယ္။ ဒီရြာျပည္ခိုင္ၿဖိဳးျဖစ္ သြားမယ္ဆိုရင္လည္း တစ္ရြာလံုးျဖစ္သြား  မွာဘဲ သူတုိ႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ကိုေရြးခ်ယ္ မယ္ဆုိလည္း အားလံုးက ေထာက္ခံၾက မယ့္အေနမ်ဳိးကို ျမင္ေနၾကတယ္။ ဘယ္ ႏုိင္ငံမဆုိေက်းရြာဆိုတာ ေဆြမ်ဳိးစုေတြ ဖြဲ႕စည္းထားတာကို တစ္ေယာက္ကၿမိဳ႕ ေပၚတက္လာတယ္။ Organization ျဖစ္ လာမယ္။ မဲမထည့္ရင္ဆုိတာက ေကာလ ဟလစကားေတြ။
ေမး- ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕ခံေတြ ၾကားမွာ ေဒသ ေတြ သြားလာလႈပ္ရွားၿပီးေနလာသူတစ္ ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္မဲဆႏၵနယ္ေျမၾကား မွာ အလိုအပ္ဆံုးအရာကဘာမ်ားပါလိမ့္။
ေျဖ- ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕မွ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ တစ္လ်ားမွာ အားလံုးအဆင္  မေျပၾကတဲ့သူေတြ႕ၾကည့္ပါဘဲ။ ပထမဦး ဆံုးေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေက်းလက္ေဒသခံေတြမွာေရာ နယ္စပ္ ေတြမွာေရာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဘူးပါ တယ္။ Communication Center  တစ္ခု အေနနဲ႔ အခုဆို ကားလမ္းမေရာက္ေပ မယ့္ ေက်းရြာေလးေတြမွာ ဆုိင္ကယ္ကိုယ္  စီေတြ႕ေနရပါၿပီ။ ႀကိဳးဖုန္းေခတ္ကလည္း ဒီအတိိုင္းဘဲ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ စကားေျပာဆိုဖုိ႔ စာတတန္ေပတတန္နဲ႔ ေျပာေနရတယ္။ အခုေတာ့ GSM ေတြ ကေနရာတကာမွာ။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ မိုင္ (၂၀) အကြာမွာရွိတဲ့  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာကို တစ္ညအိပ္ခရီးသြား ရတယ္။ လိုအပ္ခ်က္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ Infrastrature ေတြလုိလာၿပီး ေနာက္တစ္ ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ Lifestyle ေတြေပါ့ က်န္းမာေရးေတြ၊ ပညာေရးေတြ အဲဒါ အားလံုးဘာေၾကာင့္ေျပာရတုန္းဆုိေတာ့ ဟိုအခ်ိန္ကပိုဆိုးတယ္။ အခုအခ်ိန္က အရမ္းေတာ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္မွာ ပိုႀကိဳးစားဖို႔လို႔ပါတဲ့။ စပါးေတြ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္တဲ့အတြက္ ေရႏႈတ္ ေျမႇာင္းေတြ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ အတြက္  Control လုပ္တဲ့ဆည္ေတြ အစ လိုေနပါေသးတယ္။
ေမး- ခုနကစကားျပန္ရစမယ္ဆိုရင္ ဒီနယ္ေျမမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ၿပိဳင္ရမယ္ဆိုတာ ေနာက္မွသိတာလား။
ေျဖ- ေၾကညာခ်က္ထြက္လာမွ သိတာပါ။ အစတုန္းကက်ေတာ့ ဒီနယ္ေျမေကာ့မွဴး နယ္ေျမမွာ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ မယ္ဆိုတာ သိတာပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က (၄၈) ေနရာမွာ ဘယ္ေနရာ ကို ေရြးထားမွန္းမသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္း  မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကလွည္ပတ္ေဆး ကုေနတဲ့အေနအထားမွာရွိပါတယ္။
ေမး- အခုေရြးေကာက္ပြဲမွာလည္း ဟို ဘက္က လူထုေထာက္ခံမႈအား ေကာင္း တယ္လို႔ေရာ သံုးသပ္ပါသလား။
ေျဖ- သံုးသပ္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ေတြခြင့္ေမးခြင့္ရတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။


HotNEWS မွကူယူ ေဖာ္ျပသည္ ..

0 comments:

Post a Comment


Popular Posts