'
အမိေျမ

တပင္ေရႊထီး ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ (အပုိင္း - ၃ ၊ ၄ ၊ ၅)

  • ေကတုမတီ ေတာင္ငူရာဇဝင္


သကၠရာဇ္ (၅၃၆) ခုႏွစ္တြင္ ပုဂံျပည္ကို စိုးစံေတာ္မူေသာ နရပတိစည္သူမင္းသည္ အထက္အညာအရပ္ရွိ ေရႊၾကက္ယက္၊ ေရႊၾကက္က် ဘုရားႏွစ္ဆူကို ဖူးျမင္ေတာ္မူရန္ ေရႊေဖာင္ေတာ္ျဖင့္ ဧရာဝတီျမစ္ ျမစ္ညာသို႔ ဆန္တက္ေတာ္မူလာစဥ္ ေရေအာက္မွ မိေခ်ာင္းတစ္ေကာင္သည္ ေဖာင္ေတာ္ကို ေက်ာက္ကုန္းႏွင့္ထမ္း၍ ရန္မူေလသည္။

ထိုအခါ ရန္မာန္ငေထြးအမည္ရွိေသာ သူရဲေကာင္းသည္ ေရေအာက္သို႔ဆင္း၍ မိေက်ာင္းနွင့္ ယွဥ္ျပိဳင္တိုက္ခိုက္ရာ မိေက်ာင္းေသေလသည္။ ထို႔ေနာက္ နရပတိစည္သူမင္းသည္ လြန္စြာအားရေတာ္မူျပီးလွ်င္ သားေတာ္ေဇယ်သိခၤ၏ ႏွမေတာ္ႏွင့္ ေပးစားေတာ္မူကာ အနႏၱသူရိယ ဟူေသာဘြဲ႕မည္ႏွင္းအပ္၍ သူေကာင္းျပဳေတာ္မူသည္။

ထိုအနႏၱသူရိယမွ သားေတာ္မင္းလွေစာကိုဖြားျမင္၍ ထိုသားေတာ္မင္းလွေစာမွ သားေတာ္ သဝန္လက္ယာကို ဖြားျမင္ေလသည္။ အခါတစ္ပါး၌ နရပတိစည္သူမင္းသည္ တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ္မူရာ ေဇယ်ာဝဎုသနတိုင္းသို႔ ေရာက္လာ၍ သရထည္ညီေနာင္ဘုရားႏွင့္ ေက်ာက္ေဆာက္ညီေနာင္ဘုရားမ်ားကို ဖူးျမင္ေတာ္မူေလရာ ျပိဳပ်က္ေနေသာဘုရားမ်ားကို ျပဳျပင္ရန္ အနႏၱသူရိယအမတ္အား လႊဲအပ္ေတာ္မူသည္။

သို႔ျဖင့္ အနႏၱသူရိယအမတ္၏ သားေတာ္ မင္းလွေစာႏွင့္ ေျမးေတာ္ သဝန္လက္ယာတို႔သည္ ေဇယ်ာဝဎုသနတိုင္းရွိ ေပါင္းေလာင္းျမစ္ လက္တက္၊ ယခု ဆြာေခ်ာင္းအထက္ ေတာင္ငယ္အငူတစ္ခုတြင္ ကမ္းပါးျမင့္ရြာကို အေျခတည္လ်က္ လူသူစုရံုးကာ ျမိဳ႕ရြာ တည္ေထာင္ကာ ေနၾကသည္။ ယင္းကမ္းပါးျမင့္ရြာမွာ သရထည္ညီေနာင္ဘုရားမွ ေျမာက္ဘက္တာ (၂၅၀၀၀) ခန္႔အကြာတြင္ တည္ရွိသည္။

သဝန္လက္ယာ၏ဝီရိယလံု႔လေၾကာင့္ ထိုကမ္းပါးျမင့္ရြာသည္ ဆန္ေရစပါး ေပါမ်ားျပည့္ၾကြယ္ျပီး စည္ကားတိုးတက္လာကာ သဝန္လက္ယာသည္လည္း ထိုရြာကိုစားေသာ ရြာစားျဖစ္လာေလသည္။ (မွတ္ခ်က္။      ။ ကမ္းပါးျမင့္ရြာကား သူရႆတီနတ္တို႔ တည္ေထာင္ေပသည္ဟူ၍ အယူရွိသျဖင့္ “ဆြာစၥတိ” ျမိဳ႕ဟု ေခၚလာၾကျပီး ယခုကာလအေခၚအားျဖင့္ “ဆြာျမိဳ႕” ဟု ေခၚဆိုသည္။)

သဝန္လက္ယာအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ကမ္းပါးျမင့္ရြာၾကီးသည္ လူသူစည္ကားလ်က္ မင္းေနျပည္သဖြယ္ ျမိဳ႕ရိုးသစ္တပ္ထု ကာရံကာ စစ္သည္အင္အားျဖည့္ထား၍ ေနၾကရာတြင္ ကမ္းပါးျမင့္ရြာ၏ ဂုဏ္သတင္းသည္ ေက်ာေစာျခင္းသို႔ေရာက္လာေလရာ မုတၱမကို အုပ္စိုးေသာ မြန္မင္းဝါရီရူသည္ စစ္သည္အင္အားအလံုးအရင္းျဖင့္ ေရာက္ရွိလာျပီး ကမ္းပါးျမင့္ရြာကို တိုက္ခိုက္သိမ္းယူေလသည္။

ထိုမြန္မင္းဝါရီရူသည္ ဖမ္းဆီးရရွိေသာ သဝန္လက္ယာႏွင့္ ဇနီးသားမယားတို႔ကို ယူေဆာင္လာကာ ယခင္အခါက ပ်ဴလူမ်ဳိးမ်ားေနထိုင္ခဲ့ဖူးရာ ျဖစ္သည့္ ပ်ဴရြာဟုေခၚေသာ ရြာၾကီးတစ္ရြာတြင္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ထားသည္။ (မွတ္ခ်က္။     ။ ယင္း ပ်ဴရြာကို ျဖဴးရြာ၊ ထို႔ေနာက္မွ ယခု ျဖဴးျမိဳ႕ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။)

သကၠရာဇ္ (၆၄၁) ခုႏွစ္တြင္ ပ်ဴရြာ၌ ဖမ္းဆီးခံထားရသည့္  သဝန္လက္ယာသည္ မိမိေနရင္း ကမ္းပါးျမင့္ရြာကို အလြန္လြမ္းဆြတ္ သတိရသျဖင့္  မိမိသား သဝန္ၾကီးႏွင့္ သဝန္ငယ္တို႔ကို ေခၚ၍ ဤသို႔ မွာၾကားေလသည္။

“ငါ့သားမ်ားသည္ ငါမရွိသည့္ေနာက္တြင္ ဤပ်ဴရြာ၌ မေနၾကဘဲ အခြင့္အခါသာသည္ႏွင့္ ေလွျဖင့္ေပါင္းေလာင္းျမစ္ကို ဆန္တက္၍သြားၾကပါေလ။ ထိုေနရာမွ ခရီးတစ္ေသာင္းခန္႔တြင္ ေပါင္းေလာင္းျမစ္၏ လက္ဝဲဘက္၌ ေခ်ာင္းတက္ တစ္ခုကို ေတြ႕ၾကရလိမ့္မည္။ ထိုေခ်ာင္းတက္အတုိင္း အေနာက္ကိုလိုက္သြားသည္ရွိေသာ္ ေတာင္ငူအငယ္တစ္ခုကို ေတြ႕ၾကရမည္။ ယင္းေနရာတြင္ ျမိဳ႕ရြာတည္၍ ေနၾကေလ။ အကယ္၍ ယခင္ျမိဳ႕ရြာေဟာင္းကို ျပန္ေတြ႕ေသာ္ ငါ၏ေနရာေဟာင္းဟု မွတ္ၾကေလ”

သဝန္လက္ယာကြယ္လြန္လွ်င္ သဝန္ညီေနာင္တို႔သည္ ဖင္ခင္မွာထားရင္းစကားအတိုင္း ေပါင္းေလာင္းျမစ္ကို ဆန္တက္လာၾကရာ ခေပါင္းေခ်ာင္းဟုေခၚေသာ ေခ်ာင္းတက္ကို ေတြ႕ရွိသည္။

ထိုအခါ ဖခင္သဝန္လက္ယာ အမွတ္ထားအပ္ေသာ ေနရာဟုအေတြးမွားၾကျပီးလွ်င္ ထုိေခ်ာင္းတက္အတိုင္းအေနာက္သို႔ လိုက္လာၾကရာ အေနာက္ေတာင္ရိုးမ၏ အငူကို ေတြ႕ၾကသည္။  ထိုေနရာကို ဖခင္သဝန္လက္ယာမွာၾကားေသာအရပ္ဟူ၍ ထင္မွတ္ၾကျပီးလွ်င္ ေတာင္ငူဟုအမည္မွည့္ဆို၍ ျမိဳ႕ရြာတည္ေထာင္ၾကေလသည္။ (မွတ္ခ်က္။     ။ ထိုေတာင္ငူအရပ္မွာ ယခုအခါ ေတာင္ငူျမိဳ႕၏ အေနာက္တစ္မိုင္ခန္႔အကြာ ၾကက္ရိုးပင္ေခၚသည့္ရြာအနီး၌ ေတာျဖစ္၍ ေနျပီျဖစ္သည္။ ဖခင္သဝန္လက္ယာ မွာထားခဲ့ေသာ ေခ်ာင္းတက္မွာ ဆြာေခ်ာင္းတက္ျဖစ္ျပီး၊ ယခုေတြ႕ရွိေသာ ေနရာကား ေပါင္းေလာင္းေခ်ာင္းတက္သာ ျဖစ္၏။)

ေတာင္ငူျမိဳ႕ကို တည္ျပီးေနာက္ လူသူရံုးစည္း၍ ေနာက္ပါအေျခြအရံမ်ားလာသည္ႏွင့္ ဤေတာင္ငူကားက်ဥ္းလွသည္။ ယခုထက္ၾကီးသည့္ ျမိဳ႕ကို တည္အံ့ဟူ၍ မိမိတို႔၏ ေထာင္မွဴးျဖစ္သည့္ ကရင္ဘကိုေခၚ၍ ျမိဳ႕ရြာတည္ရန္ ေနရာသစ္ကို ရွာၾကျပန္သည္။ ေထာင္မွဴးကရင္ဘသည္ ေတာင္ငူငယ္၏ ေျမာက္ဘက္တြင္ ေနရာသစ္ကိုေတြ႕သျဖင့္ ထိုေနရာ ၾကခတ္ေတာၾကီးကို ရွင္းျပီးလွ်င္ ျမိဳ႕တည္ၾကသည္။ ထိုျမိဳ႕၏ အမည္ကို ေတာင္ငူၾကီးဟူ၍ ေခၚၾကသည္။ (မွတ္ခ်က္။     ။ ေတာင္ငူၾကီးသည္ ယခုၾကက္ရိုးပင္ရြာ၏ ေျမာက္ဘက္၊ ခေပါင္းျမစ္ဖ်ားေျမာက္ဘက္တြင္ တည္ရွိသည္။ ယခု ေတာျဖစ္ေနျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ယင္းေနရာကို ယခုတိုင္ ေတာင္ငူေတာ္ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။)


                                                          ေတာင္ငူကို စိုးစံသည့္ မင္းမ်ား


ေတာင္ငူၾကီးကို သဝန္ညီေနာင္တုိ႔က သကၠရာဇ္ (၆၄၁) ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လဆန္း (၉) ရက္ တနလၤာေန႔တြင္ စတည္ေထာင္သည္။ ထိုေတာင္ငူကို စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းမ်ားကာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။


  1. သဝန္ၾကီးမင္း၊ သကၠရာဇ္ ၆၄၁ မွ ၆၇၉
  2. သဝန္ငယ္၊ သကၠရာဇ္ ၆၇၉ မွ ၆၈၆
  3. ေစာနစ္၊ သကၠရာဇ္ ၆၈၆ မွ ၆၈၇
  4. ကရင္ဘ၊ သကၠရာဇ္ ၆၈၇ မွ ၇၀၄
  5. လက္ယာစၾကာ၊ သကၠရာဇ္ ၇၀၄ မွ ၇၀၆
  6. ေထာက္ေလွကား၊ သကၠရာဇ္ ၇၀၆ မွ ၇၀၈
  7. သိဂၤပါမင္း၊ သကၠရာဇ္ ၇၀၈ မွ ၇၂၀
  8. ေတာင္ငူပ်ံခ်ီၾကီး၊ သကၠရာဇ္ ၇၂၉ မွ ၇၃၇
  9. ျမိဳ႕ေစာင့္တလိုင္းမစ္န္၊ သကၠရာဇ္ ၇၃၇ (ခုႏွစ္လသာ)
  10. ေတာင္ငူပ်ံခ်ီငယ္၊ သကၠရာဇ္ ၇၃၇ မွ ၇၄၁
  11. စုကၠေတး၊ သကၠရာဇ္ ၇၄၁ မွ ၇၄၅
  12. မင္းေဖာင္းကား၊ သကၠရာဇ္ ၇၄၅ မွ ၇၅၉
  13. မင္းေစာဦး၊ သကၠရာဇ္ ၇၅၉ မွ ၇၆၁
  14. မင္းေနမိ၊ သကၠရာဇ္ ၇၆၁ မွ ၇၇၀ (ေတာင္ငူတြင္ မင္းတစ္ႏွစ္ လပ္၏)
  15. မင္းလက္ယာ၊ သကၠရာဇ္ ၇၇၁ မွ ၇၇၃
  16. စတုသခၤယာၾကီး၊ သကၠရာဇ္ ၇၇၃ မွ ၇၇၇
  17. သခၤယာငယ္၊ သကၠရာဇ္ ၇၇၇ မွ ၇၈၀ (ရွမ္းဖ်က္၍ ေတာင္ငူ တစ္ႏွစ္လပ္၏)
  18. ပန္းေတာင္းမင္း၊ သကၠရာဇ္ ၇၈၁ မွ ၇၈၃
  19. ေစာလူးသခၤယာ၊ သကၠရာဇ္ ၇၈၃ မွ ၇၉၇
  20. ဥဇနာ (ဥစၥနာ)၊ သကၠရာဇ္ ၇၉၇ မွ ၇၉၈
  21. ဒုတိယမင္းေစာဦး၊ သကၠရာဇ္ ၇၉၈ မွ ၈၀၄
  22. မင္းတရဖ်ား၊ သကၠရာဇ္ ၈၀၄ မွ ၈၀၇
  23. မင္းေခါင္ငယ္၊ သကၠရာဇ္ ၈၀၇ မွ ၈၁၃
  24. မင္းငယ္ေက်ာ္ထင္၊ သကၠရာဇ္ ၈၁၃ မွ ၈၂၁
  25. မင္းၾကီးေဇယ်သူ၊ သကၠရာဇ္ ၈၂၁ မွ ၈၂၈
  26. လက္ယာဇလသၾကၤန္၊ သကၠရာဇ္ ၈၂၈ မွ ၈၃၂
  27. စည္သူေက်ာ္ထင္၊ သကၠရာဇ္ ၈၃၂ မွ ၈၄၃
  28. မင္းၾကီးစည္သူ၊ သကၠရာဇ္ ၈၄၃ မွ ၈၄၇
  29. မင္းၾကီးညိဳ၊ သကၠရာဇ္ ၈၄၇ မွ ၈၉၂
  30. တပင္ေရႊထီး၊ သကၠရာဇ္ ၈၉၂ မွ ၉၀၂
  31. မင္းရဲသိခၤသူ၊ သကၠရာဇ္ ၉၀၂ မွ ၉၁၀
  32. မင္းေခါင္၊ သကၠရာဇ္ ၉၁၀ မွ ၉၁၂
  33. ဘုရင့္ေနာင္၊ သကၠရာဇ္ ၉၁၂ မွ ၉၁၄ (ေတာင္ငူမွ ဟံသာဝတီသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕စိုးစံသည္။)
  34. မင္းေခါင္၊ သကၠရာဇ္ ၉၁၄ မွ ၉၄၆
  35. မင္းရဲသီဟသူ၊ သကၠရာဇ္ ၉၄၆ မွ ၉၇၁
  36. နတ္သွ်င္ေနာင္၊ သကၠရာဇ္ ၉၇၁ မွ ၉၇၄

ေတာင္ငူကို သကၠရာဇ္ ၉၇၄၊ ဝါေခါင္လတြင္ သံလ်င္ငဇင္ကာ လာေရာက္တိုက္ခိုက္သိမ္းယူကာ ျမိဳ႕ကို မီးတိုက္ဖ်က္ဆီးျပီး နတ္သွ်င္ေနာင္ကို သံလ်င္သို႔ ေခၚေဆာင္သြားသျဖင့္ ေတာင္ငူပ်က္သည္။


                                            မင္းၾကီးညိဳတည္သည့္ ေကတုမတီေတာင္ငူျမိဳ႕

မင္းဆက္ (၂၉) ဆက္ေျမာက္အျဖစ္ စိုးစံေသာ မင္းၾကီးညိဳသည္ ယခုေတာင္ငူသည္ က်ဥ္းေျမာင္းလွသည္။ ေပါင္းေလာင္းျမစ္ႏွင့္လည္း အလွမ္းကြာသည္။ ျမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ ျမိဳ႕သစ္တည္ရေသာ္ ေကာင္းအံ့ဟု ၾကံ၍ ေတာင္ငူၾကီးမွသည္ ပဲပုပ္ေခ်ာင္း အနီးသို႔ေျပာင္း၍ ျမဝတီအမည္ျဖင့္ ျမိဳ႕သစ္တည္ကာ ထိုေနရာတြင္ ငါးနွစ္ခန္႔ စံျမန္းသည္။ (မွတ္ခ်က္။     ။ ျမဝတီျမိဳ႕ေနရာေဟာင္းမွာ ယခုေတာင္ငူျမိဳ႕၏ အေနာက္ေျမာက္ ပဲပုပ္ေခ်ာင္းအေရွ႕ဘက္ရွိ  သရက္ေမွာ္တည္ရွိရာ ေနရာျဖစ္သည္ဟု အဆိုရွိ၏။)

ထိုမွတဖန္ ျမဝတီေနရာကိုလည္း မၾကိဳက္ႏွစ္သက္ျပန္သျဖင့္ ခေပါင္းေခ်ာင္းႏွင့္ ေပါင္းေလာင္းျမစ္ဆံုရာ အရပ္ျဖစ္ေသာေနရာကို ေရြးခ်ယ္၍ ျမိဳ႕ေျပာင္းစံျမန္းေတာ္မူျပန္သည္။ ယင္းျမိဳ႕အမည္မွာ ဒြာရာဝတီျဖစ္သည္။ ဒြါရာဝတီကို သကၠရာဇ္ (၈၅၃) ခုနွစ္တြင္ တည္ေတာ္မူ၍ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္မွ် စံျမန္းေတာ္မူသည္။

ထိုဒြါရာဝတီျမိဳ႕မွာ လူေနမ်ားျပားစည္ကား သိုက္ျမိဳက္လာသည္သာမက အင္းဝမွာလည္း ေရႊအေနာ္ရထာ အေရးေၾကာင့္ ေကာင္းစစ္ေလးမွဴး၊ ေလွာ္ကားသံုးေထာင္မွဴး၊ ရွင္ေထြးနာသိန္တို႔ႏွင့္ လူအမ်ားခိုဝင္လာၾကသည့္အတြက္ ျမိဳ႕သစ္ တည္ရန္ ၾကံေတာ္မူျပန္သည္။

ျမိဳ႕တည္ေနရာကို ရွာရာတြင္ ေပါင္းေလာင္းျမစ္၏ အေနာက္ဘက္တြင္ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္သည့္ေနရာကို ေတြ႕ရသျဖင့္ သကၠရာဇ္ (၈၇၂) ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္၊ အဂၤါေန႔တြင္ ေတာင္ငူျမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ေတာ္မူျပီး၊ ေကတုမတီဟူေသာ အမည္ကို သမုတ္ေတာ္မူသည္။ ျမိဳ႕ကို တည္ေသာအခါ ယခု ေလးကြ်န္းကန္ေတာ္ဟု ေခၚၾကေသာ “ၾကာအင္း” ကို ျမိဳ႕အတြင္းသို႔ သြင္း၍တည္ေတာ္မူသည္။


ဆက္ရန္  (အပိုင္း - ၄) သမိုင္းထင္ရွား  ေျဖာင့္မတ္သည့္မင္းႏွစ္ပါး

  • သမိုင္းထင္ရွား  ေျဖာင့္မတ္သည့္မင္းႏွစ္ပါး

‘မင္းတရားေရႊထီး’ ဟုလည္း သိရွိၾကသည့္ တပင္ေရႊထီးကား လက္ရံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္ ဘုန္းသမာၻတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တစ္ပါးပင္ ျဖစ္သည္။

စိတ္ထားျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ျပီး အာဇာနည္ေယာက္်ားေကာင္း ေယာက္်ားျမတ္ျဖစ္ေသာ ထိုမင္းလက္ထက္တြင္ ရန္သူ႕ နယ္ေျမ ျဖစ္သည့္ ေရႊေမာ္ေဓာေစတီေတာ္၌ နားထြင္းမဂၤလာ ဆင္ယင္က်င္းပျခင္း၊ ေဖာင္ဖ်က္ႏႊဲခဲ့သည့္ ဘုရင့္ေနာင္၏ ေနာင္ရိုးတိုက္ပြဲ၊ ယိုးဒယားကို ခ်ီတက္၍ အႏိုင္တိုက္ကာ ျမန္မာတို႔၏ သတၱိေသြးကို ျပျခင္းအပါအဝင္ သမိုင္းကို ေလ့လာလိုသူမ်ားအတြက္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားစြာ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။

ဆိုရလွ်င္ တပင္ေရႊထီးဟု ေရးလိုက္သည္ႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ပါလာရမည္ျဖစ္သလို ဘုရင့္ေနာင္အေၾကာင္း ေရးရမည္ဆိုလွ်င္လည္း တပင္ေရႊထီးပါ ပါလာရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထိုမင္းႏွစ္ပါးကို ခြဲ၍မရ၊ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝမွစ၍ ညီေနာင္ႏြယ္ရင္းမ်ားထက္ပင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်စ္ခင္ၾကသူမ်ားဟု ဆိုရမည္။ မင္းႏွစ္ပါးစလံုးက သမိုင္းတြင္ ရွားရွားပါးပါးဆိုရေလာက္ေအာင္ အလြန္ေျဖာင့္မတ္ ၾကသည္။ တည္ၾကည္ျပီး စိတ္သေဘာထား အလြန္ျပည့္ဝၾကသည္။ ဘုရင့္ေနာင္ကလည္း ေယာက္်ားေကာင္း ေယာက္်ားျမတ္ ျဖစ္သည့္အတိုင္း တပင္ေရႊထီးအေပၚတြင္ အလြန္သစၥာရွိခဲ့သည္။

ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အာဏာပလႅင္အတြက္ သားက အဖသတ္၊ ညီက အစ္ကိုသတ္၊ အစ္ကိုက ညီသတ္ျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ယုတ္မာေကာက္က်စ္ရက္စက္မွဳမ်ားက ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာ့ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ထိေအာင္ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း တပင္ေရႊထီးမင္းနွင့္ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတို႔ကား သမိုင္းတြင္အျပစ္ဆိုစရာမရွိေအာင္ အညစ္အစြန္းကင္းစြာ စိတ္ရင္းျပည့္ဝ ႏွလံုးလွခဲ့ၾကသျဖင့္ သမိုင္းထင္ရွား ေျဖာင့္မတ္သည့္ မင္းႏွစ္ပါးဟု ဆိုရလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။



ဆက္ရန္  (အပိုင္း - ၅) တပင္ေရႊထီးကို ဖြားျမင္ျခင္း

  • တပင္ေရႊထီးကို ဖြားျမင္ျခင္း

                ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ မင္းတရားေရႊထီးဟုလည္း သိရွိခဲ့ၾကသည့္ တပင္ေရႊထီးသည္ ေတာင္ငူမင္းစဥ္ (၂၉) ဆက္ေျမာက္ ျဖစ္သည့္ ေကတုမတီ ေတာင္ငူဘုရင္မင္းၾကီးညိဳ၏ သားေတာ္ ျဖစ္သည္။ မင္းၾကီးညိဳသည္ သကၠရာဇ္ (၈၄၇) ခုတြင္ ေကတုမတီ ေတာင္ငူထီးနန္းကို စိုးစံခဲ့ျပီး နန္းစံသက္မွာ (၄၅) ႏွစ္ျဖစ္ကာ၊ ယခု ေတာင္ငူျမိဳ႕ကို တည္ခဲ့ေသာမင္း ျဖစ္သည္။

               မင္းၾကီးညိဳ ပထမစံေတာ္မူသည့္ ျမိဳ႕မွာ ဒြါရာဝတီျဖစ္ျပီး၊ ျမိဳ႕မွာ က်ည္းသည္။ ေပါင္းေလာင္းျမစ္ႏွင့္ ခေပါင္းေခ်ာင္းမ်ားမွ ျမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ နီးကပ္လ်က္ရွိသည့္အတြက္ ဗိုလ္ပါ၊ ဆင္ျမင္းတို႔မွာ မလြန္႔သာေအာင္ ရွိၾကရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေနရာသစ္ကို ရွာေဖြကာ ေတာင္ငူကို ျမိဳ႕တည္စိုးစံခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

            ေတာင္ငူကို သကၠရာဇ္ (၈၇၂)ခုတြင္ တည္သည္။ တိက်စြာေရးရမည္ဆိုလွ်င္ သကၠရာဇ္ (၈၇၂) ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္၊ အဂၤါေန႔နံနက္ ႏွစ္ခ်က္တီးအခ်ိန္တြင္ တည္သည္။ ျမိဳ႕ေတာ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အခ်က္အခ်ာျဖစ္ေသာ ဗဟုိမ႑ိဳင္၌တည္၍ ေျမာက္အရပ္၌ ဆြာေခ်ာင္း၊ အေရွ႕အရပ္၌ ေပါင္းေလာင္းျမစ္ႏွင့္ ျမတ္ေစာညီေနာင္ ေတာတန္း၊ ေတာင္အရပ္၌ ခေပါင္းေခ်ာင္း၊ အေနာက္အရပ္၌ မင္းဝံေတာင္တန္းၾကီးမ်ား ကာဆီးပိတ္တန္းလ်က္ရွိကာ အလြန္သာယာျပီး စိမ္းလန္းစိုျပည္သည့္ ေနရာပင္ျဖစ္သည္။  ျမိဳ႕ေတာ္တြင္း၌ ေလးကြ်န္းတန္ေဆာင္ဟုေခၚသည့္ ၾကာအင္းၾကီး ရွိသည္။

            ေတာင္ငူေရႊနန္းတည္ မင္းၾကီးညိဳကား ဘုန္းသမာၻႏွင့္ ျပည့္စံုျပီး ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ထင္ရွားသည့္ မင္းတစ္ပါးျဖစ္သည္။ မ်ဳိးရိုးစဥ္ကို ၾကည့္လွ်င္ ျမင္စိုင္းငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ (သကၠရာဇ္ ၇၀၄-၇၁၂) မွ စဥ္ဆက္လာသည့္ သေရသခၤယာ၏ သားေတာ္ မဟာသခၤယာႏွင့္ ေတာင္ငူေရႊနန္း (၂၇) ေျမာက္ စည္သူေက်ာ္ထင္မင္း၏ သမီးေတာ္ မင္းလွညက္တို႔ စံုဖက္ရာမွ ဖြားျမင္လာသည့္မင္း ျဖစ္သည္။

            သကၠရာဇ္ (၈၇၆) တြင္ မင္းၾကီးညိဳသည္ တပင္ေရႊထီး၏ မယ္ေတာ္ျဖစ္သည့္ ခင္ဦးႏွင့္ ဖူးစာေရစက္ အေၾကာင္းဆက္၍ ေပါင္းဖက္ရန္ ဖန္လာခဲ့သည္။ ထိုႏွစ္တြင္ မိုးၾကီးမ်ား ေန႔ညမစဲ သည္းထန္စြာ ရြာသြန္းသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ တခြင္တြင္ ေရၾကီးကာ ကန္ေတာ္၊ ဆည္ေတာ္မ်ား က်ဳိးေပါက္ျခင္း ျဖစ္ရေလသည္။ က်ဳိးေပါက္သည့္ ကန္ေတာ္၊ ဆည္ေတာ္မ်ားတြင္ ငႏြယ္ကုန္း (ပဲႏြယ္ကုန္း) အနီးရွိ ဆင္အံုကန္ေတာ္ၾကီးမွာ အေျခအေနအဆိုးဆံုးျဖစ္သျဖင့္ မင္းၾကီးညိဳသည္ ထိုကန္ေတာ္ရွိရာသို႔ ဆင္ျမင္း၊ ဗိုလ္ပါရံကာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဆည္ဖို႔ရန္ထြက္ၾကြေတာ္မူသည္။

            ဝါးႏြယ္ကုန္းျမိဳ႕သူၾကီး သူရေက်ာ္ခိုင္၏ သမီးမွာ ခင္ဦးျဖစ္သည္။ တင့္တယ္ေျပျပစ္လွပသည့္ ရုပ္ဆင္းသြင္ျပင္ လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဝါးႏြယ္ကုန္းျမိဳ႕ေတာ္၏ က်က္သေရေဆာင္ အလွပိုင္ရွင္ေလးျဖစ္ကာ ေကာင္းသတင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုုသည္။ ဗဟိဒၶအဆင္းတြင္သာမက၊ အဇၥဳတၱအတြင္း ႏွလံုးအခ်င္းကပါ လွပသျဖင့္ စိတ္ရင္းျဖဴစင္လ်က္ ျမတ္ေသာေကာင္းမွဳ တို႔ကို ျပဳသူ ျဖစ္သည္။

            မင္းၾကီးညိဳသည္ ဆင္အံုကန္ေတာ္ကို ဆည္ဖို႔ေတာ္မူရန္ ေရႊေဝါေတာ္ျဖင့္ ထြက္ၾကြခဲ့ရာ ကန္ေတာ္ကိုဆည္ရာ၌ ပါဝင္ၾကသည့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားထဲ၌ ဝါးႏြယ္ကုန္းသူၾကီးသမီး ခင္ဦးလည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။ မင္းၾကီးညိဳသည္ ကန္ေတာ္ကို ဆည္ဖို႔သူမ်ားအား ရွဳစားေတာ္မူစဥ္ ရုပ္ဆင္းျပင္လ်ာ ေကာင္းျခင္းတို႔၏ လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ခင္ဦးကို ျမင္ေတာ္မူ မိသည္။ ျမင္ေတာ္မူလွ်င္ မူျခင္းပင္ မင္းၾကီးညိဳမွာ ခင္ဦးအေပၚ ထိန္းခ်ဳပ္မႏိုင္ေအာင္ ျမတ္ႏိုး တပ္မက္ျခင္း ျဖစ္ရသည္။

            ထို႔ေၾကာင့္ ဆင္အံုကန္ေတာ္ကို ဆည္ဖို႔ေတာ္မူသည့္အေရးကိစၥျပီးသည္တြင္ ခင္ဦးကို ေကာက္ေတာ္မူကာ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ ၾကြခ်ီသည္။ ေရႊနန္းေတာ္အေရာက္တြင္ အပါးေတာ္၌ ထားကာ ျမတ္ႏိုးစြာျဖင့္ ေျမွာက္စားေတာ္မူသည္။ ဝါးႏြယ္ကုန္းသူၾကီးသမီး ခင္ဦးကို ေကာက္ေတာ္မမူမီက မင္းၾကီးညိဳတြင္ ထင္ရွားေသာ မိဖုရားၾကီး ေလးပါး ရွိျပီးျဖစ္သည္။

ထိုမိဖုရားမ်ားမွာ . . .

  1. ဦးရီးေတာ္ ေတာင္ငူဘုရင္ စည္သူငယ္၏ သမီးေတာ္ျဖစ္သည့္ မိဖုရားေခါင္ၾကီး စိုးမင္းထိပ္တင္။
  2. သတိုးဓမၼရာဇာ၏ သမီးေတာ္ မင္းလွထြတ္။
  3. မိုးျဗဲေစာ္ဘြား၏ သမီးေတာ္ ခင္ႏြယ္ ႏွင့္
  4. ဝတီမိဖုရား
တို႔ျဖစ္သည္။

            မင္းၾကီးညိဳသည္ ခင္ဦးကို အလြန္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေတာ္မူသျဖင့္ မိမိအပါးေတာ္တြင္သာ ထားသည္။ ယံုၾကည္ေတာ္မူသျဖင့္ မင္းၾကီးညိဳ စက္ေတာ္ေခၚလွ်င္ အပါးေတာ္မွ ခင္ဦးက ယက္ေလဆက္သြင္းရသည္။

            ထို႔ေနာက္ ခင္ဦးတြင္ ပဋိသေႏၶရွိလာသည္။ ထိုသို႔ ပဋိသေႏၶရွိလာျပီး သံုးလၾကာသည့္အခါ ခင္ဦးတြင္ မၾကံဳစဖူး ခ်င္ျခင္း ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထိုခ်င္ျခင္းမွာ မြန္တို႔၏ဌာေန ဟံသာဝတီ (ပဲခူး) တြင္ ရွိသည့္ ေျမေစးႏွင့္ သေရေခတၱရာ (ျပည္) နဝင္းေခ်ာင္း မွ ေရေအးကို ေသာက္သံုးလိုသည့္ ဆႏၵ ျဖစ္သည္။

             မင္းၾကီးညိဳသည္ ခင္ဦး၏အလိုေတာ္ ခ်င္ျခင္းျပည့္ဝေစရန္ ဟံသာဝတီမွ ေျမေစကိုလည္းေကာင္း၊ သေရေခတၱရာ နဝင္းေခ်ာင္းမွ ေရေအးကို လည္းေကာင္း လုပ္ရည္ၾကံရည္ျဖင့္ ျပည့္စံုေသာ သူရဲေကာင္းမ်ားကို ယူေဆာင္ေစကာ ခင္ဦးအား စားသံုးေစသည္။ ပဋိသေႏၶရွိစဥ္ ခင္ဦးမွာ ထူးျခားေသာ အိပ္မက္မ်ားကိုလည္း ျမင္မက္ခဲ့သျဖင့္ မင္းၾကီးညိဳကို ေလွ်ာက္တင္ခဲ့သည္။

            “သံေတာ္ဦးတင္ပါသည္ဘုရား၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးသည္ အရွင့္အား ယပ္ေလဆက္သြင္းေနစဥ္ ငိုက္မ်ဥ္းလာသျဖင့္ အရွင့္ေျခေတာ္ကို ဖက္ကာ အိပ္စက္မိပါသည္ဘုရား”

            “ကဲ . . . ဆက္၍ေလွ်ာက္တင္ပါဦး”
           “ထိုသို႔ အိပ္မက္စဥ္ ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္ အလင္းေဆာင္သည့္ ရွင္ေနမင္းသည္ ေကာင္းကင္ယံ၌ လွည့္ပတ္သြားလာေနရာမွ ဤေရႊနန္းေတာ္ရွိရာသို႔ သက္ဆင္း၍ လာျပီးလွ်င္ ဘုရားကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးမ၏ ဝမ္းဗိုက္အတြင္းသို႔ အတင္းခြဲ၍ ဝင္လာပါသည္ဘုရား”

           မင္းၾကီးညိဳမွာ ေလာကီပညာ၊ ေဗဒင္ယၾတာမွစ၍ အိပ္မက္တိတၱံဳအရာတို႔တြင္ တတ္သိျပည့္စံုေသာ မင္းျဖစ္သျဖင့္၊ ယခု ခင္ဦး၏ အိပ္မက္အလိုကိုေထာက္လွ်င္ လက္ရံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္၊ ဘုန္းသမာၻတို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုမည့္ သားေတာ္ရတနာတစ္ပါးကို ခင္ဦးမွ ဖြားေျမာက္လာမည္ဟု ျမင္ေတာ္မူသည္။ မင္းၾကီးညိဳမွာ မိမိ၏ ထီးေညွာက္နန္းႏြယ္အျဖစ္ထားေတာ္မူရန္ သားေတာ္ရတနာကို ခ်င္ျခင္းျဖစ္ေတာ္မူေနသည္မွာ ၾကာျပီျဖစ္သည္။ မိဖုရားၾကီးေလးပါးမွလည္း သားေတာ္ဖြားျမင္ႏိုင္ျခင္းမရွိၾကေသး။ ယခုေတာ့ မိမိဆႏၵျပည့္ဝရန္ ဖန္လာျပီဟုေတြးကာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ေတာ္မူကာ ခင္ဦးကိုလည္း ေရွးကထက္ပင္ ျမတ္ႏိုးျခင္းျဖစ္ေတာ္မူရေလသည္။

            “ခင္ဥိးငဲ့ . . . ယခုျမင္မက္သည့္ အိပ္မက္မွာ လက္ရံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္၊ ဘုန္းသမာၻတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည့္ သားေတာ္ကို ဖြားျမင္လာရန္ ၾကိဳတင္ျပလာသည့္ နိမိတ္ေတာ္ျဖစ္သည္။ ယင္း ပဋိသေႏၶေနလာသူတြင္ ေနကဲ့သို႔ ဘုန္းၾကီးမည္။ သားေတာ္အမွန္တကယ္ဖြားျမင္ခဲ့လွ်င္ အသင္ခင္ဦးအား မိဖုရားအရာသို႔ ေျမွာက္ေတာ္မူမည္”

            မင္းၾကီးညိဳသည္ သားေတာ္ရမည့္အေရးကို ေတြးေမွ်ာ္ကာ ကိုယ္လုပ္ေတာ္မွ်သာရွိသည့္ ခင္ဦးအား ႏွဳတ္ကတိစကား ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။

            သို႔ျဖင့္ သကၠရာဇ္ (၈၇၈) ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔သို႔ ေရာက္ရွိသည္တြင္  ေကတုမတီျမိဳ႕ေတာ္ၾကီး၌ ထူးထူးျခားျခား မၾကံဳစဖူးေသာ အတိတ္နမိတ္တို႔ ျဖစ္ေပၚ၍ လာေလသည္။

            ယင္းနမိတ္တို႔မွာ . . .

  1. ေနဝန္းမေပၚဘဲ အမိုက္တိုက္ၾကီးစြာက်ျခင္း။
  2. အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ ေလျပင္းမုန္တိုင္းတို႔ တိုက္ခတ္လာၾကျခင္း။
  3. လွ်ပ္ပန္းတို႔ ျပက္သန္းကာ လွ်ပ္စစ္လွ်ပ္ႏြယ္တို႔ ထြန္းလင္းျခင္း။
  4. ဥကၠာမ်ား ပ်ံသန္းျခင္း။
  5. မိုးၾကိဳးတို႔ ထစ္ခ်ဳန္းပစ္ခ်ျခင္း။
  6. ေျမငလွ်င္ အၾကိမ္ၾကိမ္လွဳပ္၍ ေတာ္လဲသံၾကီးမ်ား ေပၚလာျခင္း။
  7. စစ္ဆင္အေပါင္းတို႔ အသံက်ဳိးက်ဳိးက်ည္က်ည္ ေအာ္ဟစ္ၾက၍ စစ္ျမင္းမ်ားဟီၾကျခင္း။
  8. ေတာေတာင္ျမိဳ႕ရြာသို႔ မီးလွ်ံကဲ့သို႔ ေတာက္ျခင္း။
  9. မိုးသည္းထန္စြာရြာ၍ ေရွာက္သီးလံုးပမာဏၾကီးေသာ မိုးသီးၾကီးမ်ား ရြာခ်ျခင္းတို႔ပင္ျဖစ္သည္။ 
          ၎ေနာက္  ထိုေန႔၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းတြင္ ထြန္းလင္းထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္ သူရဲေကာင္းအာဇာနည္ မင္းျမတ္တစ္ပါးအျဖစ္ ေမာ္ကြန္းထိုးခဲ့ရေသာ တပင္ေရႊထီးကို ဖြားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

            မင္းၾကီးညိဳသည္ ခင္ဦးမွ သားေတာ္ရတနာကို ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္ဟု ၾကားလွ်င္ၾကားခ်င္းပင္ ခင္ဦး၏ အေဆာင္ေတာ္သို႔ ၾကြခ်ီေတာ္မူသည္။ မိမိ၏ ပထမဦးဆံုးေသာ ရင္ေသြးငယ္ျမတ္ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေပြ႕ပိုက္လ်က္ ရွဳစားေတာ္မူသည္။ သားေတာ္၏ သန္႔ျပန္႔ေသာရုပ္ရည္၊ တည္ၾကည္သည့္ မ်က္ႏွာႏွင့္ ရာဇရုပ္လကၡဏာေတာ္တို႔ကို ရွဳျမင္ရသည့္အတြက္ အလြန္ပင္ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ေတာ္မူရသည္။

            ပို၍ထူးျခားသည္ကား အေဆာင္ေတာ္တြင္ရွိသည့္ ေရႊတိုင္ေတာ္၏ အလင္းေရာင္တြင္ သားေတာ္ထံမွ  ထူးျခားေသာလကၡဏာကို ေတြ႕ရွိလိုက္ရျခင္းပင္။ ယင္းကား အျခားမဟုတ္။ သားေတာ္သည္ မိမိကို ဖြားျမင္စဥ္က ကဲ့သို႔ပင္ ထူးထူးျခားျခား ဝင္ရိုးဖ်ားပမာဏရွိသည့္ ေရႊေရာင္ေတာက္ပေနေသာ ဆံပင္ေတာ္တစ္ေခ်ာင္းပါရွိလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ သားေတာ္၏ လွ်ာ၌လည္း နက္ေမွာင္သည့္ စက္လကၡဏာအမည္းစက္မ်ား ပါရွိလာသည္ကို အံ့ၾသဖြယ္ေတြ႕ေတာ္မူရသည္။

            (တပင္ေရႊထီး၏လွ်ာတြင္ နက္ေမွာင္ေသာ စက္လကၡဏာပါရွိသည့္အတြက္ ယိုးဒယား (ထိုင္း) ရာဇဝင္တို႔၌ တပင္ေရႊထီးကို ‘လွ်ာနက္မင္း’ ဟု ေဖာ္ျပၾကသည္။)

            မင္းၾကီးညိဳသည္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူစြာျဖင့္ သားေတာ္ကို ေပြ႕ပိုက္ထားရင္းမွ ဤသို႔မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။

            “ငါ၏သားေတာ္သည္ အမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူထူးျခားၾကန္အင္လကၡဏာေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုလွေပသည္၊ ဇာတာေတာ္ကို စစ္ေဆးၾကည့္ေသာအခါ၌လည္း ထူးျခားမြန္ျမတ္လွေပသည္။ ငါကိုယ္ေတာ္ထက္ပင္ ဘုန္းသမာၻၾကီးမား၍ လက္ရံုးေတာ္အား စြမ္းထက္ေပလိမ့္မည္။ ငါ၏ဦးေခါင္းေတာ္တြင္ ေရႊစင္ေရာင္ရွိေသာ ထူးျမတ္သည့္ ဆံေတာ္တစ္ပါးပါသကဲ့သို႔ ငါ၏ သားေတာ္တြင္လည္း အလားတူ ဆံပင္ေတာ္ျမတ္ ပါေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သားေတာ္၏ အမည္နာမေတာ္ကို တပင္ေရႊထီးဟု ဘြဲ႕အမည္ႏွင္းအပ္မည္၊ မွတ္သားၾကေစ”

            သို႔အားျဖင့္ ထူးျခားလွသည့္ လကၡဏာေတာ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ သားေတာ္ရတနာမွာ ဖြားျမင္သည့္ ညည့္၌ပင္ ဖခမည္းေတာ္ ေတာင္ငူေရႊနန္းရွင္ မင္းၾကီးညိဳ အပ္ႏွင္းေတာ္မူသည့္ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားမည့္ ‘တပင္ေရႊထီး’ ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ေတာ္ကို ရရွိေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

            မင္းၾကီးညိဳသည္ ထူးျခားေသာအတိတ္နမိတ္၊ ထူးျခားေသာလကၡဏာေတာ္တို႔ျဖင့္ ဖြားျမင္လာေသာ သားရတနာေတာ္အတြက္ လြန္စြာႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ရသျဖင့္ သားေတာ္အား ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလွသည့္ မင္းခမ္းမင္းနားမ်ား က်င္းပဆင္ယင္ကာ ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားေတာ္မူသည္။ ခ်က္ေၾကြေသာအခါ ပုခက္တင္မဂၤလာကို စီရင္ေတာ္မူျပီး၊ ထိုပုခက္တင္မဂၤလာတြင္ပင္ သားေတာ္ကို အိမ္ေရွ႕ဥပစာအျဖစ္ အပ္ႏွင္းေတာ္မူသည္။

            ထို႔ေနာက္ အထိန္းေတာ္၊ အခ်ီေတာ္မ်ားႏွင့္ ႏို႔ထိန္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားေတာ္မူသည္။ ဆင္ယာဥ္၊ ျမင္းယာဥ္မွစ၍ စိုးပိုင္သမွ်ေသာ ဘ႑ာေတာ္မ်ားကိုလည္း သားေတာ္အား အပ္ႏွင္းေတာ္မူသည္။ တစ္ဖန္ ‘ေနေရာင္ျပနန္းေတာ္ရာသည္ ဘူမိနက္သန္မွန္သည့္ ေအာင္ေျမ ျဖစ္သည္။ ထိုေအာင္ေျမရွိရာသို႔ သြားေရာက္၍ သားေတာ္ကို ဘိသိက္ေျမွာက္ရလွ်င္ ဘုန္းသမာၻၾကီးျမတ္ျခင္း ဧကန္ပင္ျဖစ္လိမ့္မည္’ ဟု ၾကံစည္ေတြးေတာေတာ္မူျပီးလွ်င္ ထိုေနေရာင္ျပ စံနန္းေတာ္သို႔ သြားေရာက္၍ သားေတာ္ကို ရတနာစုံအဖံုဖုံထက္သို႔၌  တင္ကာ အဘိေသကမဂၤလာအခမ္းအနားကို က်င္းပျပီးလွ်င္ ဘိသိက္ေျမွာက္ေတာ္မူသည္။

            ထို႔ေနာက္မွ ေနျပည္ေတာ္ဝန္းက်င္ရွိ မိမိ၏သားေတာ္ႏွင့္ သက္တူရြယ္တူမွ်ရွိေသာ ကေလးမ်ားမွ ေဆြေကာင္းမ်ဳိးေကာင္း ရုပ္ဆင္းအဂၤါသ႑န္လကၡဏာသြင္ျပင္ေကာင္းေသာ ကေလးငယ္တစ္ေထာင္ကို စီစစ္ေရြးခ်ယ္လွ်က္ သားေတာ္၏ ဖြားဖက္ေတာ္မ်ားအျဖစ္ ခန္႔ထားေတာ္မူရာ၊ ထိုကေလးမ်ားထဲတြင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္၌ ဘုရင့္ေနာင္အျဖစ္ထင္ရွားလာမည့္ ရွင္ရဲထြတ္မွာ ဖြားဖက္ေတာ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ေလသည္။

             ထို႔ျပင္ မ်ဳိးရိုးဇာတိ ျမင့့့္ျမတ္သူမ်ားမွ ေရြးျခယ္လ်က္ သားေတာ္အတြက္ အထိန္းေတာ္ၾကီး (၇)ဦးကိုလည္း ခန္႔ထားသည္။ ထိုအထိန္းေတာ္မ်ားမွာ မင္းေယာက္်ား (၅)ဦး၊ မင္းမိန္းမ (၂)ဦး၊ ျဖစ္ျပီး၊ ထိုအထိန္းေတာ္မ်ားက သားေတာ္တပင္ေရႊထီးအား သူငယ္ဘဝမွစ၍ ၾကီးျပင္းလာသည့္တိုင္ေအာင္ မင္းေရးမင္းရာ၊ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံေရး၊ ေလာကီေလာကုကၱရာဆိုင္ရာတို႔၌ တတ္ေျမာက္လိမၼာေစရန္ႏွင့္ သားေတာ္၏ က်န္းမာေရးအတြက္ပါ ေစာင့္ေရွာက္ၾကည့္ရွဳ အုပ္ထိန္းရသည့္ တာဝန္မ်ားကို ယူၾကရသည္။ ထိုအထိန္းေတာ္ၾကီးမ်ားထဲတြင္ ရွင္ရဲထြတ္၏ ဖခင္ မင္းၾကီးေဆြလည္း ပါဝင္သည္။ (မင္းၾကီးေဆြသည္ တပင္ေရႊထီး မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ‘မင္းရဲသခၤသူ’ ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ျဖင့္ ေတာင္ငူဘုရင္ခံ ျဖစ္လာသည္။)

            သားေတာ္အတြက္ ႏို႔ထိန္းခန္႔ေတာ္မူရာတြင္လည္း မင္းၾကီးေဆြ၏ဇနီး၊ ရွင္ရဲထြတ္၏ မိခင္မွာ ႏို႔ထိန္းၾကီးအျဖစ္ ခန္႔ထားခံရသည္။ မင္းၾကီးညိဳသည္ သားေတာ္ကို အလြန္ခ်စ္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ သားေတာ္၏မယ္ေတာ္ ခင္ဦးကိုလည္း အလြန္ျမတ္နိုးေတာ္မူကာ ‘ရာဇေဒဝီ’ ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ျဖင့္ ေျမာက္နန္းမိဖုရားအျဖစ္ ေျမွာက္စားေတာ္မူသည္။



ဆက္ရန္ (အပိုင္း - ၆) ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ဘုရင့္ေနာင္အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားလာမည့္ ရွင္ရဲထြတ္



0 comments:

Post a Comment


Popular Posts